Welcome to Eircooled
Our Ethos is simple; We promote, maintain, and encourage the use of classic aircooled vehicles. We run the club in an open, inclusive, and democratic environment. We encourage all members to have an equal say and part to play in the club.
Register
P
Reaction score
0

Joined
Last seen

Profile posts Latest activity Postings About

  • قیچی خم و برش آرماتور
    در این مبحث سعی گردیده تا دلایل استفاده از خاموت زن ها و قیچی های خم و برش آرماتور بطور اجمالی بیان شود.
    کلیه مصالح بنائی از جمله بتن، تاب و تحمل کشش را نداشته و در اندک زمان در مقابل نیروی کششی از همدیگر گسیخته می‌شوند.
    در مقاطعی که بتن تحت تاثیر نیروی کششی باشد فولادگذاری می‌شود. فولاد آلیاژی است که از آهن و کربن تشکیل شده؛ هر چقدر درصد کربن بیشـتر باشد فولاد سخـت‌تر و شکننده‌تر شده و خاصیت شکل‌پذیری آن کمتر می‌شود. فولادی که در ساختمان مصرف می‌شود باید به راحتی شکل‌پذیر باشد تا بصورت دلخواه و سرد، خم شود.
    آرماتوربندی از حساس‌ترین و بادقت‌ترین قسمت‌های ساختمانی بتنی می‌باشد؛ زیرا همانطوری که قبلا گفته شد کلیه نیروهای کششی در ساختمان بوسیله میلگردها تحمل می‌شود.
    نکات مهم درباره آماتوربندی
    از آماتور های زنگ زده و یا آغشته به روغن نباید استفاده گردد و در صورت وجود آلودگی باید ابتدا به پاکسازی آنها قبل از اجرا اقدام نماییم.
    خاموت ها باید به وسیله ی سیم آماتور بندی به آماتور های طولی بسته شود در واقع به وسیله ی سیم آماتور بندی به تمام میلگرد های طولی مهار شوند.
    تمام میلگرد ها باید توسط قیچی مخصوص بریده شوند و نباید میلگرد ها را توسط دستگاه هوا برش برید زیرا باعث میشود چند سانتی متر بریده شده با حرارت غیر قابل استفاده باشد.
    دستگاه قیچی خم و برش آرماتور جهت اجرای فونداسیون ساختمان و اجرای سقف و طبقات و جهت راهسازی و پل سازی مورد استفاده قرار می گیرد
    با استفاده از دستگاه قیچی خم و برش آرماتور در وقت و هزینه خود در قسمت های مختلف ساختمان صرفه جویی نمایید
    از خم کردن آماتور در دمای پایین تر از پنج درجه سانتی کرد خودداری گردد و نباید آماتور ها را که خم کردیم باز و بسته کنیم برای خم کردن دوباره و شکل دادن مجدد و باید تمام میلگرد ها به صورت سرد و با دستگاه مکانیکی خم شوند.
  • Loading...
  • Loading...
  • Loading...